широкоформатен печат

Широкоформатен печат и медиите, в които се използват

фолио инфоШирокоформатният печат е неразделна част от дейността на рекламните фирми. Това е технология, която дава възможност да се печатат различни изображения с ширина над 45 см, с мастила върху различни медии. Най-често се изпълнява с мастилено струйна технология, чрез нанасяне на мастила (впръскване през фини дюзи ) от печатащата глава на принтера върху хартия, фолио или винил. Машините, които предлагат широкоформатен печат са с ширина на печата от 1,60 м. до 5 м. Медиите, с които работят са много разнообразни и са предназначени за различни аспекти от рекламата. Най-популярните медии са винил, винилна мрежа (меш), ПВЦ фолио, перфофолио, канаваца, беклит, хартия.

Всяка една медия има своя характеристика и начин на приложение. Винилът е материал за външна реклама, от който се изработват банери, билбордове и транспаранти. Структурата на този материал  е пригодена за външни условия, като има различни видове винил и устойчивостта му варира от 3 до 5 години. Винилът е полиестерна тъкан, съставът и здравината се определят от  оплетката и големината на квадратчето в тъканта както и броя на намотките във влакното. Броят им варира от 450 до 2500. Колкото повече намотки има в линеен метър винил, толкова по-здрав е той. С тези характеристики се обобщава, че колкото е по-тежък винила, толкова е по-здрав и качествен. Винилът се предлага в три основни разновидности: ламиниран (обикновен), промазан (качествен) и винилна мрежа (Mesh). Ширините, на който се предлага на българския пазар са от 1 м до 5 м ширина на ролката.

 

винилОбикновен винил

Наричан още ламиниран винил е с най-ниска цена, тъй като начина на производство е най-лесен и има най-слабите параметри. Той е по-твърд и нееластичен и през зимния период при по-ниски температури може да се начупи.
Подходящ е за краткосрочни промоции на съоръжения от типа  билборд.

 

 

промазан винилПромазан винил

Той е с по-качествена изработка, гъвкавостта му е  по-голяма от колкото на ламинирания винил, по-издръжлив е и съответно цената му е по-висока. Подходящ е за по- дълги промоции, за метални конструкции, на които ще се опъва за имена на магазини, офиси както и на продукти.

 

 

BacklitBacklit

Проектиран да бъде със задно осветяване с дифузионни качества.
Предназначен е за производство на светещи реклами.

 

 

blockoutBlockout

Винил, който може да се печата двустранно (двустранен печат).

 

 

 

перфо винилПерфо винил (mesh)

Материал, който се произвежда на принципа на промазания винил с разликата, че полиестерната тъкан, която преминава (промазва) през ваните с PVC е с широки дупки, които кашата не може да запълни и така остава на дупки. Материалът е лек и улеснява свободното движение на въздуха и проникването на светлината в двете посоки. Тъканта осигурява добра видимост, която се използва основно като рекламна среда за изграждане на фасади.

 

 

Самозалепващи фолиа от PVC

самозалепващисе фолиаПолзват се като повърхностен, завършващ материал при почти всяка реклама или табела, като те носят основното послание, текст, цвят или картина. Те се предлагат във вариант на фолио за печат на дигитални и широкоформатни машини, както и на различни цветови гами. Фолиaта за печат се предлагат с ширина на ролката от 0,91 см до 1,60 см. Точните размери, на които се предлагат са в следните ширини в см на ролката: 106/127/137/152/160/180/200. Структурата на самозалепващите фолиа се дели на три основни слоя: първият е печатният, вторият е лепилният слой, при който в зависимост от начина на залепяне, силата, времетраенето, материалите, върху които ще  се лепи се подбират най- подходящите. И третият слой е самият филм и лепилото, за да могат лесно да се отлепят след печат и да се пренесат на избрания ностител като PVC плоскост, метална основа, стена и др.

рекламни надписи от pvcПри дадено задание трябва да подберем подходящите фолиа като се водим от изработка и характеристиките им за правилна употреба. Двата основни метода за производство са екструдирани и ляти. При първи вид, поради бързия и непрекъснат процес на производство,  дава ниска себестойност на фолиата. Те са по-твърди и не притежават еластичност. При втория вид фолиа производството е по сложна технология, при която филмът е по-тънък и няма напрежение при огъване във всички посоки на фолиото. Това дава стабилност на размерите и се използва за апликиране при 3D ефекти.

 

Има няколко вида лепилни слоя като:

  • Перманент – при който след 24 часа, материалът достига максималната си сила на залепяне и е трудно да се отлепи след това.
  • Римувъбъл – е лесно отлепяемо фолио, използва се при откриване на магазини за временна визия и кратки периоди на показване на визията.
  • Лесно лепимо и Лесно лепимо с наместване – това е специфично полагане на лепилото върху ПВЦ  филма, което дава възможност за лесно изтласкване на въздуха и наместване  на фолиото върху придружаващата го повърхност.
  • Рекламните надписи от PVC фолио с готови цветови гами са често използван и лесен вариант за постигане на декоративни и рекламни ефекти върху стъкла, витрини, коли, надписи за указателни табели. Също така се използват за информационни надписи, работно време, надписи за указателни табели. Има различни видове фолиа, които могат да бъдат изрязани по контур както на цветните, така и на различните видове – обикновено, пясъкоструйно, автомобилно, сетлоотразително/сребро, злато, мед/, флуоресцентно.

 

Видове хартии за широкоформатен печат

Хартиите за широкоформатен печат са няколко вида:

  • Първият е хартия със син гръб SkyBlue грамажът й е 120 г/м2 предназначена за дигитален печат със солвентни и екосолвентни мастила. Ширината й е 1270, 1600 мм. Предназначението й е за разпечатки с предно осветление постери, POP дисплеи и други.
  • Вторият вид е транслуцентна хартия за цифров печат SkyLight грамажът е 150 г/м2. Приложението и е за разпечатки със задно осветяване на висококачествени плакати, POP дисплеи и други. Ширините, на които се предлага е 1270, 1400, 1600 мм.
  • Третият вид е тапети за цифров печат с ширина 107мм  150-200 г/м2, релефни тапети с различни мотиви за цифров печат.

 

,
Предишна публикация
Офсетовият печат и неговите продукти
Следваща публикация
Какво е графичен дизайн?

Related Posts

No results found

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Fill out this field
Fill out this field
Моля, въведете валиден имейл адрес.

Меню