външна реклама

Външна реклама и рекламните съоръжения

 

Видове рекламни съоръжения за външна реклама

Като начало ще Ви запознаем с техническата информация за външна реклама и начините на визуализиране, както и видовете медии, които се използват за различните съоръжения. За начало ще започнем с:

Билборд тип Пизатова е метална  конструкция с размер на рекламната визия 4 х 3 м с квадрати или кръгли крака със странични капаци от неръждаема стомана едностранни и двустранни.
Билборд тип ПизаБилбордът е монтиран върху бетонов фундамент заедно със съответната анкерна група болтове захванати за конструкцията. Върху него се окачва винил с изображение на клиента и се захваща с обтегачи (метални пръчки за обтягане). Допълнително върху конструкцията може да се постави и външно осветление, в случай че наблизо има източник на ток. В случай че няма осветление, може да се направи върху винила светлоотразителни надписи. Периоди, при които се наемат рекламните съоражения са от по 14 календарни дни. В една календарна година има 26 рекламни периода, които са с фиксирани дати, като всеки от тях обикновенно започва в понеделник и завършва в неделя. Минималният срок за наемането на билборд в градска среда е един рекламен период равен на 14 календарни дни, а по Републиканската пътна мрежа и автомагистрали – 2 рекламни периода /28 календарни дни/. Рекламната визия се печата върху винил.

 

Билборд тип СкролерБилборд тип Скролер  е съоръжение с размерите и визията на билборд тип „Пиза” със сменящи се визии и размери на рекламната площ 9м2 и 12м2. Позиционирани са предимно в атрактивните градски части. Подходящ е за имиджова реклама както и промотиране на сезонни активности, активиране на нов продукт. Рекламната визия се печата върху хартия (за скролери).

 

 

 

Мегаборд е значително по-голямо рекламно съоражение от билборд. Външна реклама и рекламните съоръжения
Обикновено този тип съоръжения са разположени по магистралите и натоварените главни пътища. Размерите на рекламните площи  варират от 8 х 3 м , 8 х 4 м, 12 х 5 м. Това е отлично средство за реклама, поради по-големите размери и отличната видимост. Времето за отдаване под наем е 14 дневен период. С оглед на високите разходи по монтажни дейности и по-сложното им изпълнение, затова е препоръчително минималният срок за наемането на мегаборда да е 3 рекламни периода (42 календарни дни) с включени в цените първоначален монтаж и демонтаж след края на кампанията. Рекламната визия се отпечатва върху винил или винилна мрежа.

 

 

City LightСитилайт /City Light/ – Рекламнo съоръженe тип „Ситилайт“ e практичен и удобен метод за достигане до потребителите в градска среда. Най-използваният размер е 1,20 х 1,80 м и представлява двустранно осветена кутия за монтаж на хартиени постери. Те се разполагат най-често на натоварените пешеходни зони в големите градове, както и по главните булеварди с голяма концентрация на хора и автомобили. Рекламните съоръжения ситилайт са отлично средство за краткосрочни кампании, промоции или имиджова реклама.

 

 

СпиркаСпирка – в последните години начините за рекламиране се разрастват и се търси най-ефективния начин рекламата да достигне колкото се може до повече потребители. Спирките в градски условия обхващат голям  човекопоток, както и превозните средства преминаващи покрай тях. Размера на рекламното поле е 1,20 х 1,80 м. Медията, на която се отпечатва изображението е хартия.

 

 

Това са най-основните рекламни съоражения, които могат да бъдат полезни за запознаване на потребителите с Вас и Вашите дейности, продукти и събития.

 

 

Медия планирането – друга важна част от рекламната стратегия

Изключително важна част е медия-планирането. При добре подбран и изготвен медия-план, Вашата реклама ще може да бъде на точното място в точното време и да достигне до колкото се може повече потенциални потребители. Медия-планирането е едновременно изкуство и наука. За да бъде реализиран даден медия-план се изисква не само набор от инструменти, но и умения за анализ и оценка на целите на фирмата и възможностите за извличане на максимална ефективност, както и добро познаване на пазара. Когато планираме дадена билборд кампания, първото нещо, което проучваме е каква е търсената аудитория /таргет група/, какво я мотивира, от какво се нуждае и какъв е начина, по който най-лесно може да бъде достигната. Това е процес, в който може да бъде приложена придобитата информация и да се определят най-подходящите платформи, върху които да се изготвят и най-точните послания.

 

Ефективна рекламна визия /дизайн/

Разработката на ефективна рекламна визия /дизайн/ за Вашата рекламна кампания чрез билбордове или мегабордове е едно от най-големите предизвикателства. Изработката на графичен дизайн за билборд налага изключително добро познаване на този вид реклама, както и на самия рекламиран продукт/услуга или фирма.

При работата по такава визия се изисква да се съобрази към кого ще е насочена рекламата, къде ще бъде позиционирана /в градска или извънградска среда/, за да се прецени големината, разположението и цветовете на съчетаните обекти във визията.

Обикновено потенциалните клиенти преминават покрай рекламните съоръжения и ги виждат само за няколко секунди, затова е много важно за това време да видят най-важното от визията и това, което рекламодателят иска да покаже.

Като цяло основна препоръка при визията за билборд е да се подбират внимателно и минимален на брой текстове и информация, за да бъдат видени и правилно възприети. Също така, не е препоръчително да се използват контури на текста във визията за билборд, защото при поглед от разстояние не се виждат добре.

 

Графичният дизайн

графичен дизайн

Графичният дизайн е умението да се съчетаят маркетинговите умения с цветове, форми, текстове и друга информация по правилен начин в едно цяло, отразяващо Вашето послание към потенциалните клиенти.

Понякога разработката на един дизайн може да отнеме много време, докато се намери правилната визия и се съчетаят различните обекти в едно цяло, затова е добре да бъде направен от екип от специалисти в сферата на дизайна и билборд рекламата, за да може ефекта от платените пари за билбордове под наем да бъде максимален.

Трябва да се прави разлика между дизайн и предпечатна подготовка на файлове. Ако в самия дизайн не са спазени основните правила за предпечат на билборд, тогава предпечатната подготовка преди да се подаде файла за печат, може да отнеме повече време от разработката на дизайна.

 

Рекламната визия е лицето, с което потенциални и настоящи клиенти или потребители Ви виждат, именно затова е нужното внимание и ресурс, за да доведе до желаните резултати.

 

Външна реклама и рекламните съоръжения
5 (100%) 6 vote[s]
, ,
Предишна публикация
Sense of Urgency – маркетинг уъркшоп
Следваща публикация
Офсетовият печат и неговите продукти

Related Posts

No results found

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Fill out this field
Fill out this field
Моля, въведете валиден имейл адрес.

Меню